nedelja, 24. maj 2009

OSNOVNI POJMI

Splošno o elektronskem poslovanju

Elektronsko bančništvo je v zadnjem času zelo pogosto uporabljena zveza, vendar tisti, ki jo uporabljajo, razumejo pod tem pojmom različne stvari : od raznovrstnega komuniciranja bančnih komitentov z banko do pravnih denarnih in finančnih transakcij, vsem pa je skupno to, da poteka s pomočjo elektronskih medijev Hernaus (1997, str. 143). E - bančništvo si lahko predstavljamo in ga dejansko povezujemo ter pojmujemo v ožjem ali širšem smislu. Pod ožji pojem se razume virtualno bančništvo oz. bančništvo, ki poteka z elektronsko izmenjavo podatkov in informacij in sicer neposredno iz delovnega mesta ali od doma, torej brez pomoči bančnega uradnika.
V ožjem smislu pa se elektronsko bančništvo nanaša na storitve bančništva, ki jih lahko bančni komitent opravi neposredno s svojega delovnega mesta ali od doma, brez neposredne pomoči bančnega uslužbenca, in to kadarkoli, 24 ur na dan, 365 dni v letu. Torej govorimo o storitvah virtualnega bančništva oziroma bančništva, ki poteka z elektronsko izmenjavo informacij Svoljšak (1997, str. 12).

Razvoj in zgodovina

E-bančništvo izvira iz leta 1968, ko je banka Barclays iz Velike Britanije ponudila svojim strankam prvi bankomat. Kmalu jim je sledilo veliko bank v Veliki Britaniji in Združenih državah Amerike. V sedemdesetih letih je del bančnih storitev postalo tudi telefonsko bančništvo od doma. Tako so preko telefonske linije stranke imele možnost preveriti svoje stanje, nakazati sredstva in plačati račune. V osemdesetih letih se kabelska televizija in osebni računalniki pojavijo kot možnost rešitve grafičnega prikaza telefonskega bančništva. Na koncu so prevladali osebni računalniki, ker omogočajo dvosmerno komunikacijo.
V poznih sedemdesetih in zgodnjih osemdesetih se je elektronsko poslovanje razširilo znotraj podjetij v obliki sistemov za prenos datotek, računalniške izmenjave podatkov in elektronske pošte. S tem so podjetja zmanjšala obseg nepotrebnega papirnega dela in preprosto povečala avtomatizacijo pisarniškega poslovanja. V devetdesetih letih je elektronsko poslovanje dobilo nove in večje razsežnosti v obliki novih tehnologij in aplikacij ter posledično temu zagotovile prijaznost do uporabnika.
Elektronsko poslovanje je prineslo veliko sprememb v življenje in družbo. Te spremembe se nanašajo predvsem na dematerializacijo poslovanja (elektronsko bančništvo, elektronski denar), na razvoj mobilnosti ljudi, storitev in izdelkov ter na spremenjen način dela Jerman-Blažič (2001, str. 15).

Ni komentarjev:

Objavite komentar